Presentation
Magnus Ohlson, socionom med inriktning "organisation och ledarskap", har bred erfarenhet från olika inriktningar inom HVB verksamheter bl.a. missbruksproblematik och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.
Uppdaterat/Nyheter
IVO höjer avgiften för ny ansökan
IVO höjer avgiftern för ny ansökan om tillstånd från och med 1 januari 2025 från 30000kr per ansökan till 77500kr per ansökan.
Vill ni ha snabb hjälp med att få in er ansökan före den 1 janurari 2025?
Kontakta HVB Consulting så hjälper vi er med det.
2024-02-27
Nu hittar du mer info om tillstånd för skyddat boende på Socialstyrelsens hemsida
2023-11-01
Nu är det klart
Tillstånd för skyddade boende från 1 april 2024 läs mer
2023-04-03
Tillståndplikt Skyddat boende
Det förväntas bli tillståndplikt på skyddat boende, som kommer att gälla från juli i år
Mer info här: Tillståndsplikt Skyddatboende
2023-04-03
Det är brist på kvalitiva verksaheter som kan hjälpa flickor !
Flickor är oftast mer utsatt och har en svår problematik, vilket gör att det föreligger ett starkt behov av kvalitativa insater. Det saknas platser för dessa flickor, är du en av dem som vill hjälpa dessa?
2023-04-03
Ny tjänst
Kvalitetsäkrade familjehemsutredningar av oberoende utredare.
Mer info kommer inom kort.
Länkar
Tjänster
HVB Consulting har ett brett utbud av tjänster.
Vill ni ha hjälp med kvalitestkontroll, egenkontroll, genomgång av rutiner och processer, och handlening i kvalitetsledningssystem och dess användning?
Kontakta oss så berätter vi mer om hur vi kan hjälp just er.
Handledning och utbildning av familjehem
VI kan även hjälp er med att utbilda familjehemmen.
Utbildningen har sin grund i Socialstyrelsens utbildningsmaterial "Ett hem att växa i" I utbildningen ingår även anknytningsteori, samt arbetssätt och metoder i att hantera svårigheter, hot och våld, diagnoser, samt vardagsproblem.
Handledning sker med utgångspunkt i ett anknytningsperspektiv. Handledningen syfte är att familjen ska få stöd, ventilera tankar idéer samt få förnyad kraft till att jobba vidare i uppdraget.
Kontakta oss så berättar vi mer.
Utbildning i Journalföring/Dokumentation
Nystart av HVB verksamhet.
Kvalitetsutveckling, erfarehet från arbete med ISO cerfierade system.
Styrdokument, rutinbeskrivningar, krishanteringsrutiner, akutpärm mm.
Dokumentation, uppbyggnad och utbildning av dessa.
Tillståndsansökan för ny verksamhet, baspaket.
Löpande administration av verksamhet och personal
Lagstiftning och författningar, tolkning och anpassning av verksamhet till lagstiftning.
Upphandlingar och ramavtalshandläggning.
Utformande av placeringsavtal och kontrakt mm.
Utveckling av vård och behandlingsmetoder.
Rekrytering och validering av personal.